Yellowstone National Park, Wyoming 2

26 juli 2022 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag trekken we Yellowstone National Park in via de westelijke ingang, waar we verblijven.

Onze eerste stop is de Fountain Paint Pot Trial, dat bestaat uit een houten wandelpad langs een aantal geothermische bronnen. Het is verboden om van het wandelpad af te gaan omdat de bronnen ongeveer 71 graden celsius zijn en daar wil je niet in vallen.

De tweede stop is Grand Prismatic Spring. Dit is de grootste hot spring in de VS en de op twee na grootste in de wereld. De naam heeft zijn oorsprong in de vele kleuren die zichtbaar zijn in de bronnen.

Na de Grand Prismatic Spring stoppen we bij Old Faithful. Old Faithful is de beroemdste geiser in het Amerikaanse Yellowstone National Park in het Upper Geyser Basin. Van de vele geisers is deze de meest actieve; hij blaast om de 60 tot 80 minuten hete dampen in de lucht. Old Faithful geldt als de grootste attractie van het park.

Vandaag hebben we dus de grote, bekende plaatsen in Yellowstone bezocht. Onderweg hebben we echter ook al genoeg ideeën opgedaan voor morgen. We willen in ieder geval nog een wandeling maken naar een uitzicht punt dat uitkijkt over de Grand Prismatic Spring, zodat we een foto van bovenaf kunnen maken.

Deze hele eerste week vakantie hebben we op grote hoogte doorgebracht. We begonnen in Denver op ongeveer 1600 meter (Denver wordt ook wel de "mile-high-city" genoemd). Nu zitten we in Yellowstone op ongeveer 2000 meter hoogte. In feite zijn we dus op hoogtestage.

Dat we zo hoog zitten merken we wel aan het verminderde uithoudingsvermogen en de vermoeidheid. 's Avonds ligt iedereen om 10u te pitten.