Yellowstone National Park, Wyoming 3

27 juli 2022 - Yellowstone National Park, Wyoming, Verenigde Staten

Vandaag de tweede dag in Yellowstone. Vandaag beginnen we met de Fairy Falls Trail, een grotendeels vlakke wandeling naar de Fairy waterval. In het begin van deze wandeling zit tevens het hogere viewpoint op Grand Prismatic Spring, dat we gisteren al bezochten. Vanaf dit punt kunnen we betere foto's maken dan gisteren, toen we op gelijke hoogte stonden met de hot spring.

Nadat we foto's hebben gemaakt van Grand Prismatic Spring lopen nog 1,6 mijl door naar Fairy Falls. Als we daar aangekomen zijn vermaken we ons met de chipmunks die je eten zo uit je handen jatten als je ze de kans geeft.

De wandeling is in totaal ongeveer 8km en is door de warmte eigenlijk een beetje te zwaar voor de oudjes (inclusief Cindy en Erwin). Met name het laatste stuk lopen we niet meer in het bos maar in de volle zon terug naar de auto. Hoewel het al een stuk beter gaat dan vorige week in de Rockies speelt de hoogte ons zeker nog parten.

Na de wandeling naar Fairy Falls picknicken we op een van de vele picknick plaatsen aan de Grand Loop. We bewonderen de Amerikaanse families die ook aan het lunchen zijn. Waar wij ons behelpen met een simpel broodje ham en kaas wordt er naast ons van alles gebakken op meegebrachte kooktoestellen. Quenten waagt zich nog aan het openbaar toilet, wat geen prettige ervaring blijkt te zijn.

De laatste stop van deze tweede dag in Yellowstone voert ons naar Artist Paintpot Hot Springs. Dit is een vrij compacte verzameling hot springs waar je gemakkelikk naar toe en omheen loopt. Hier ook weer mooie uitzichten. En ook steekvliegen, waar vooral Quenten en Erwin last van hebben. Om de een of andere reden hebben deze twee daar meer last van dan de anderen. Quenten koopt 's avonds een grote bus insect repellent met 40% deet, het hoogste dat hij kon vinden.

Na de lange wandeling en ook door de hitte en de hoogte is de groep het zat en gaan we weer op hotel aan. De jongens gaan zwemmen, terwijl de oudjes even van hun rust gaan genieten. Cindy en Margo draaien nog een paar wassen. 's Avonds zoekt iedereen zijn eigen eten uit, er wordt dus niet gezamenlijk gegeten. Henk, Margo en Peter halen wat bij de supermarkt, Cindy, Luuk en Quenten gaan uit eten en Thom en Erwin halen een broodje bij de Subway. De dag wordt afgesloten met een kopje koffie en een biertje op een van de kamers.

Morgen rijden we door naar Missoula, waar we eindelikk hetenigd zullen worden met de laatste verloren koffer. Cindy kan haast niet wachten tot het zover is.