San Francisco, California 3

12 augustus 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag de laatste volle dag in San Francisco en de laatste dag van de vakantie.

Net als gisteren lopen we achter gids Quenten aan. We gaan naar de wijk Japantown (net als Chinatown, maar dan met Japanners). Quenten zoekt uit welke bussen we moeten nemen en waar we moeten overstappen.

Een verschil met ons vorige bezoek aan San Francisco is dat je nu je bus- en tramkaartje kunt kopen via de Muni Mobile app. Dit is superhandig want nu staan we niet meer te kloten bij de chauffeur maar kunnen we alles al van tevoren al regelen in de hotelkamer. Je laat gewoon je telefoon zien aan de chauffeur en je kunt gaan zitten. Hartstikke handig!

In Japantown lopen we direct aan tegen een zeldzaamheid in de VS, een koffiezaakje met gebak en zitgelegenheid. Een openbaring!

Voordat we vertrokken naar de VS hebben we onbeperkt mobiel internet aangeschaft. Dat leek ons wel handig voor onderweg. Helaas moeten we constateren dat dit weggegooid geld is geweest. Het kaartje heeft eigenlijk nooit goed gewerkt. Niet in de steden die we bezochten, en zeker niet in de dorpjes en onderweg in de auto.

We laten Quenten, Luuk en Thom achter in Japantown en nemen bus 22 naar de Painted Ladies. Van daaruit nemen we weer bus 22 en daarna bus 33 naar Fisherman's Wharf. Daar lopen we rond tussen de souvenirwinkels en restaurants (elke winkel verkoopt exact hetzelfde) totdat Quenten, Luuk en Thom ons weer gevonden hebben. We proberen nog om een cable car te nemen terug naar het hotel, maar we kunnen de wachtrij geestelijk niet meer aan. We nemen de bus.

Terug in het hotel worden de koffers gereorganiseerd, wordt de taxi voor morgenochtend besproken en de vlucht ingecheckt. Genoeg te doen dus.

's Avonds gaan we opnieuw naar Japantown, maar nu om er te eten in één van de sushi restaurants. Daar moeten Henk, Margo en Peter voor het eerst met stokjes eten. Quenten legt uit hoe ze dat moeten doen maar uiteindelijk stappenn ze toch over op mes en vork.

Morgen vertrekken we dus terug naa Nederland. We vliegen om 14.55u lokale tijd en komen om ongeveer 10u 's middags Nederlandse tijd op Schiphol aan.