San Francisco, California 1

10 augustus 2022 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we, vanuit Eruka, richting onze allerlaatste stop, San Francisco. Dit is een rit van ongeveer 268 mijl / 431 km. Dit is dus een vrij lange rit, dus we zullen een aantal keer moeten stoppen.

We rijden San Francisco binnen via de Golden Gate Bridge en we stoppen gelijk na de brug bij een viewpoint. Als we de parkeerplaats opdraaien staat er al een politieauto geparkeerd die de boel in de gaten houdt. Er worden hier veel auto's opengebroken.

We checken in in het Travelodge motel, precies hetzelfde motel als waar we in 2017 ook zaten. Henk, Margo, Peter en Quenten zitten zelfs in kamer 104, dezelfde kamer als Cindy, Erwin, Luuk en Thom toen hadden. Omdat Luuk toen een dag ziek was roept hij nu uit: "In die kamer heb ik toen gekotst'.

Nu we zijn aangekomen in San Francisco leveren we gelijk de huurauto in. Het rijden in de stad is namelijk niet prettig en we kunnen hier gemakkelijk met het openbaar vervoer. Als Quenten op google maps checkt waar we de auto moeten inleveren ziet hij dat Alamo om vijf uur dicht gaat. Onze informatie zegt dat ze tot elf uur 's avonds open zijn. Erwin belt even om de openingstijden te controleren en ze blijken toch echt om vijf uur te sluiten. Dat wordt dus haasten want het is half vijf.

Na een korte rite door San Francisco zijn we nog net op tijd om de auto in te leveren. Door de haast konden we de auto helaas niet aftanken (wat wel vereist is bij inleveren). We vrezen dat we het brandstof tarief van Alamo doorberekend zullen krijgen maar daar is door de haast niets aan te doen. De medewerker van Alamo blijkt echter super chill te zijn en brengt geen brandstof in rekening. Ook restitueert hij de kosten van de koelvloeistof die we hebben moeten aanschaffen.

We dineren bij Mel's Place, waar we ook in 2017 hebben gegeten. Na afloop lopen we een deel van de weg naar het hotel terug maar nemen voor het laatste deel de bus terug.

Morgen bezoeken we de beroemde gevangenis Alcatraz, gelegen in de baai van San Francisco.