Eureka, California 1

8 augustus 2022 - Eureka, California, Verenigde Staten

Vandaag vertrekken we alweer richting Eureka, een rit van zo'n 215 mijl / 346 km. Het idee is omderweg te picknicken in één van de redwood forests die we onderweg tegenkomen.

Voordat we kunnen picknicken gaan we eerst naar een supermarkt langs de route. Daar raken we elkaar prompt kwijt doordat de mannen naar het toilet gaan, terwijl Cindy en Margo rustig doorwinkelen in de gigantische supermarkt. Gelukkig vinden we elkaar even later weer. We slaan proviand in en rijden weer verder.

Even verderop rijden we het Jedediah Smith Redwood Forest State Park binnen, één van de vele bossen met redwood bomen in dit gebied. Nadat we een tijd in de file hebben gestaan voor wegwerkzaamheden vinden we uiteindelijk een picnick area van waaruit we ook een boswandeling maken.

De redwood bomen zijn gigiantisch, alleen de beroemde sequoias (deze hebben we in 2017 gezien) zijn nog groter. Maar de redwoods groeien vele malen sneller.

Tijdens de wandeling zien we dat in het bos ook een camping gelegen is. Hier een keer geen gigantische campers of caravans maar gewone tenten. Ook staat op iedere campingplaats een afsluitbare stalen kast. Het is de bedoeling dat hierin al het eten wordt opgeslagen, zodat de beren er niet bij kunnen komen. Wat de beren dan wel eten wordt niet vermeld.

Ook op de picknickplaats staan speciale afvalbakken waar beren niet in kunnen komen. Het schijnt nog best lastig te zijn om zo'n afvalbak te ontwepen. Dit komt doordat er een aanzienlijke overlap in intelligentie is tussen de slimste beren en de domste toeristen.

Onderweg naar Eureka stoppen we nog eenmaal bij Thomas H. Küchel beach en visitor centre, alwaar we zeehonden in de branding zien zwemmen.

Eenmaal aangekomen in Eureka stoppen we bij de Best Western Plus Inn. De plus betekent dat het hotel daadwerkelijk een stuk luxer is dan een normale Best Western. Achter de lobby bevindt zich een outdoor pool met terras en een grote hottub. Dit is geen slechte plek om de rustdag door te brengen.

Een ander pluspunt is de grote limousine die beschikbaar is voor gasten. Deze rijdt je 's avonds gratis naar het restaurant van je keuze en haalt je ook weer netjes op. We eten bij Marina's Cafe.

Zoals gezegd hebben we morgen dus een rustdag. Thom verheugd zich nu al op het zwembad en Luuk gaat de hele dag op bed liggen.