Cheyenne, Wyoming

20 juli 2022 - Cheyenne, Wyoming, Verenigde Staten

Vanochtend weer lekker ontbeten (we beginnen er al weer aan te wennen). De jongens ontdekken de pancakes, waffles en vet spek, terwijl de ouderen vooral proberen om redelijk licht te ontbijten. Het eten is hier al vet genoeg als je niet uitkijkt.

Vannacht bericht gehad van Lufthansa dat drie van de zeven koffers bij het volgende hotel zijn afgeleverd. Erwin heeft het hotel gebeld om dit te controleren en de drie koffers bleken inderdaad afgeleverd te zijn. Van de overgebleven vier koffers nog geen bericht, anders dan dat ze op het vliegtuig gezet zijn.

Voordat we Estes Park definitief verlaten lopen we eerst nog door het pittoreske dorpscentrum.  Luuk wil een souvenir kopen voor Michelle en duikt iedere giftshop in die hij tegenkomt. Uiteindelijk koopt hij een T-shirt met een grappige opdruk die voor veel hilariteit zorgt. Verder hebben we koffie gedronken bij een leuk koffietentje in de oude dorpskerk.

De rit naar Cheyenne rolt voorbij zonder spannende gebeurtenissen. Aangekomen bij het Days Inn worden we herenigd met de drie nageleverde koffers, die alledrie van de familie Schoonderwoerd blijken te zijn. De meeste spullen van de familie Schoonderwoerd zijn daarmee dus terecht. De familie Smit moet het nog even de onderbroeken omdraaien.

Downtown Cheyenne blijkt een typische mid-west dorpskern te zijn. die volledig is ingerichte voor de auto met brede wegen en overal gratis parkeren. Alles wat een centrum leukt maakt (smalle straatjes, wandelgebieden, winkelstraatje, parkjes, etc) vind je er dus niet terug. Wel veel rechte wegen, stoplichten en smalle voetpaden. Niet echt gezellig dus.

Margo wil graag naar The Gunslingers, een western show die door vrijwilligers buiten wordt opgevoerd. Omdat deze show start om zes uur doden we de middag met een bezoek aan het Wyoming State Museum (Cheyenne is de hoofdstad van de staat Wyoming). Daarna doen we een vroeg diner, waarbij de groep zich opsplitst. Quenten, Thom en Erwin eten bij Subway, terwijl Henk, Peter, Luuk, Cindy en Margo bij een Italiaans restaurant naar binnen gaan.

De gunslinger show blijkt behoorlijk grappig te zijn. De voorstelling wordt opgevoerd door een achttal "gunslingers" die een aantal sketches spelen (bankoverval, gunfight, etc.) maar vooral veel schieten en praten.

Morgen hebben we geen specifieke dingen om te bezoeken of te bezichtigen. We rijden naar Rapid City, een rit van ongeveer 250 mijl (475 km).

1. Niels:
    22 juli 2022
    Eeeehh, en waar blijven de foto’s!