17/7 - Bryce Canyon

17 juli 2017 - Brice Canyon, Verenigde Staten

Vandaag trekken we Bryce Canyon in, wat blijkbaar geen canyon is volgens de definitie maar "gewoon" een berg en een dal. We nemen de shuttlebus naast het hotel en rijden het park in.

Het wordt al snel duidelijk dat Bryce, in tegenstelling tot Grand Canyon, meer een wandelgebied is. Je kunt er meer zelf ondernemen, terwijl in Grand Canyon, hoe mooi het ook was, je eigenlijk alleen maar kon kijken naar het schitterende uitzicht.

We gaan met de shuttlebus naar halte 6 en nemen daar de Navajo Trail. Opvallend veel Nederlanders hier, en natuurlijk af en toe een kudde ingepakte aziaten.

De Navajo Trail loopt eerst steil naar beneden de berg af om vervolgens af te vlakken in het dal. Het laatste stuk is weer omhoog de berg op. In de hitte is dat geen gemakkelijke opgave. Onderweg naar boven krijgt Thom het moeilijk en moet wat moed ingesproken worden.

Ook is er onderweg naar boven iemand flauwgevallen. Binnen no time is er een heel medisch team op de been en wordt de dame in kwestie op een rijdende brancard naar boven gereden en in een ambulance geschoven. Je krijgt wel het idee dat ze hier weten wat ze doen.

Na het wandelen zijn we teruggegaan naar het hotel. Thom en Luuk zijn gaan zwemmen, de rest is gaan suffen op de hotelkamer.

Wat opvalt als je hier tv kijkt, naast de hoeveelheid reclame, is dat bijna alle reclames gaan over eten of medicijnen. De reclames over eten benadrukken altijd de gezonde eigenschappen van het product. De geadverteerde medicijnen zijn zonder uitzondering van het serieuze soort, zoals medicijnen tegen hartziektes of ondersteuning bij chemo therapie.

Ook morgen zitten we nog hier in Bryce. We hebben nog geen concrete plannen, maar er wordt gesproken over Red Canyon, hier vlakbij. Deze canyon is ook bekend uit de Cars film.