3/8 - Los Angeles

3 augustus 2017 - Los Angeles, California, Verenigde Staten

Als we om 9 uur aankloppen bij de Henk en Margo aan de overkant blijken zij zich verslapen te hebben. Dus vertrekken we een half uurtje later, maar nog steeds ruim op tijd voor de Warner Brothers Studio Tour.

De tour duurt ongeveer 2,5 uur en toont de sets van een aantal series en films die op het terrein geproduceerd zijn. Wij komen op de set van The Ellen Degeneres Show, The Fosters en in een hal waar een aantal batmobiles staan die in verschillende Batman films gebruikt zijn. Na de tour worden we losgelaten in het WB museum.

Na het bezoek aan het museum (en de onvermijdelijke souvenirwinkel) vertrekken we naar Santa Monica Pier, waar we ons vergapen aan alle herrie, straatmuzikanten en standjes die er te horen en te zien zijn. Op enig moment gaan we ergens zitten om wat te drinken en valt ons op dat om ons heen mensen iets eten wat er heel lekker uitziet. Navraag levert op dat het hier gaat om "funnel cake", gefrituurd beslag (wat is hier niet gefrituurd), aardbeien en slagroom. Heerlijk.

Na een paar uur op het strand gaan we nog wat eten in de buurt van Santa Monica. Hier worden we door de ober van een tapasrestaurant zijn etablissement binnen gepraat, wat een vergissing blijkt te zijn. De gerechten zijn heerlijk maar veel te klein voor de prijs die ze er voor vragen. Na de eerste ronde zien we de financiële bui hangen en stappen we op, wat het personeel met verbazing aanziet.

Uiteindelijk belanden we voor het hoofdgerecht bij Denny's, tijdens deze vakantie ons favoriete fastfood restaurant. Daar eten we alsnog een lekker hoofdgerecht.

Morgen onze laatste dag. We vertrekken, al vroeg om onze huurauto in te leveren en naar het vliegveld te gaan.