Rocky Mountain National Park, Colorado

19 juli 2022 - Estes Park, Colorado, Verenigde Staten

Vandaag allereerst vroeg opgestaan omdat we, met de shuttlebus, weer terug naar Denver Airport moesten. Van daaruit konden we met een andere shuttle naar Alamo om de huurauto's op te halen. Na wat rond de beschikbare auto's te hebben gelopen kozen Cindy en Erwin voor een Chrysler Voyager, terwijl Henk en Margo een Toyota RAV4 kozen.

In onze nieuwe auto's zijn we vervolgens naar Rocky Mountain National Park gereden, en rit van ongeveer 70 mijl. Dit park is blijkbaar zo druk dat we eerder al een slot moesten reserveren om toegang te krijgen. Ons slot was van 12u to 2u, dus de timing was vandaag belangrijk. Gelukkig waren we op tijd vertrokken zodat we ook nog tijd hadden om wat proviand in te slaan bij Walmart.

In het park hadden we een middag te besteden voordat we bij het volgende hotel moesten inchecken, dus hebben we een fikse wandeling gemaakt naar verschillende bergmeren.

Voor het avondeten wilden we in eerste instantie naar een pizzaria. Daar aangekomen bleek echter heel Estes Park hetzelfde idee te hebben en konden we alleen nog op de wachtlijst gezet worden (en die was al vrij lang). Daar hadden we dus geen zin in dus zijn we doorgelopen (!) naar Hunter's Chophouse, een steakhouse een stuk verderop. Daar hebben prima gegeten.

Nu we terug zijn in de US, na onze eerste avontuur in 2017, valt weer op hoe vriendelijk en voorkomend de bediening hier is in vergelijking met Nederland. Ik weet best dat ze hier niet veel verdienen en dat ze het van fooien moeten hebben. Maar het is toch bijzonder als je begroet wordt bij binnenkomst, je bediend wordt met een glimlach en dat ze bij het uitserveren van de bestelling nog weten wat iedereen heeft besteld.

Morgen verlaten we Estes Park alweer en gaan we verder naar Cheyenne, waar we ook 1 dag zullen verblijven.

1. Jeanny:
    21 juli 2022
    Mooie foto’s van gisteren en een mooi verhaal over vandaag.( hebben jullie de koffers al.Ik wordt door verschillende mensen gebeld.