Cody, Wyoming

24 juli 2022 - Cody, Wyoming, Verenigde Staten

We veramerikaaniseren steeds meer dezer dagen. Vanochtend, bij het inladen van de auto, heeft Erwin de auto eerst gehaald en voor het hotel gereden om te voorkomen dat we in de zon moesten inladen. Ook wordt steeds vaker gevraagd waarom we niet gewoon met de auto gaan als er meer dan twee stappen gelopen moeten worden. Maar dat kan ook aan onze luie kinderen liggen.

Vandaag rijden we naar Cody, de rodeohoofdstad van de wereld, een rit van ongeveer 160 mijl vanuit Buffalo. In Cody aangekomen bezoeken we 's avonds de Cody Nite Rodeo. Henk is een beetje moe dus Cindy neemt vandaag het stuur over.

De rit naar Cody over de scenic route 16 is schitterend. Het landschap (het is al eerder gezegd) is weids en adembenemend. Mijl na mijl rollende heuvels, onderbroken met af en toe een rotswand of een berg. Je kan hier dus gewoon 50 mijl rijden zonder enig teken van de bewoonde wereld tegen te komen. We zien veel pick-ups met giga caravans en fifth wheelers, het is duidelijk dat de Amerikanen ook vakantie hebben. Als we Cody naderen geeft de navigatie aan dat we nog negen minuten te rijden hebben, terwijl we nog midden tussen de bergen zitten en er geen stad in zicht is. Uiteindelijk blijkt de navigatie gelijk te hebben en rijden we keurig op tijd Cody binnen.

In Cody checken we in een cabin van Buffalo Bill Cabins. Een deel van de groep gaat naar Old Trail Town, een replica van een historisch cowboystadje. Een ander deel blijft lekker chillen in de cabin.

We eten bij Granny's, een diner aan de overkant van de straat bij ons vakantiepark. We eten met 8 man voor $17,50 per persoon, inclusief drankje, tax en tip. Dat is niet veel! We besluiten om morgen ook het ontbijt hier te doen.

Na het eten gaan we gelijk door naar de Cody Nite Rodeo, één van de grote attracties van dit stadje. De show wordt gegeven op een groot terrein net buiten Cody. Bekijk vooral de foto's.

Morgen vertrekken we naar Yellowstone National Park, het volgende hoogtepunt op onze reis. We verblijven drie dagen in het Best Western Desert Inn in West Yellowstone.

1. Jeanny:
    25 juli 2022
    Heel mooi al die verhalen we genieten ervan.