15/7 - Grand Canyon

15 juli 2017 - Grand Canyon National Park, Verenigde Staten

Vandaag de tweede dag bij de Grand Canyon. We hebben besloten om vandaag met de auto de andere kant van de canyon te verkennen. Gisteren hebben we de zuidelijke rand (south rim) naar het westen verkend, vandaag doen we de oostkant.

Omdat we daar wat vroeger aankomen dan gisteren beginnen we ook met wat minder drukte, wat het uitzicht ten goede komt. Het lijkt erop alsof de oostkant zowiezo een nog beter uitzicht biedt dan de westkant. De route eindigt bij de oostelijke ingang bij een uitkijktoren die uitkijkt over de plek waar in 1956 een vreselijk vliegtuigongeluk plaatsvond. Zie voor meer informatie bijgevoegde link.

Het is hier erg warm, 30 graden of meer. Maar dat weerhoudt Chinese toeristen er niet van om volledig ingepakt ten tonele te verschijnen. Lange truien en broeken, leggings onder korte broeken, paraplus en jassen, niets is teveel om toch vooral maar geen streep zon op te vangen. En daarnaast natuurlijk de bekende mondkapjes.

Na deze tweede expeditie naar de Grand Canyon hebben we een rustige middag gehad, met zwemmen, lezen en luieren in het motel. Alleen Cindy moest nog even aan de gang met de vuile was, die ze in de badkuip wast.

De laatste activiteit van vandaag is het kijken naar de zonsondergang vanaf een specifiek uitkijkpunt langs de rand van de canyon (Hopi Point). Aangekomen bij de opstapplaats van de shuttlebus bleken heel veel mensen hetzelfde idee te hebben zodat we een aantal bussen moesten wachten totdat we mee konden.

Op de terugweg van de zonsondergang een sterk staaltje amerikaanse wiskunde meegemaakt. Omdat er een rij voor de bus terug stond kwam het zo uit dat de bus bijna vol was toen wij aan de beurt waren om in te stappen. De buschauffeur vroeg hoe groot onze groep was en toen wij aangaven dat we met z'n zevenen waren gaf zij aan dat ze geen ruimte meer had. Om vervolgens ijskoud een groep van 5 en van 2 toe te laten verderop in de rij. Deur dicht en toedeledoki!

Morgen vertrekken we naar de volgende bestemming, Brice Canyon. Dit wordt een rit van 450 km vanaf Grand Canyon. Ook gaat de klok een uur vooruit waardoor een uur missen.