29/7 - San Francisco

29 juli 2017 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Wat direct opvalt in San Francisco zijn de flink lagere temperaturen. Waren we gewend aan 90F tot 110F (32C tot 43C), nu is de temperatuur gedaald naar 70F (21C), wat dus echt koud aanvoelt. Het wordt dus een langebroekendag vandaag.

Luuk heeft vannacht overgegeven en is vandaag niet lekker. Hij loopt wel moedig mee maar hij ziet eruit als een vaatdoek. Gedurende de dag moet hij nog een keer overgeven, gelukkig niet in maar net naast de bus.

Bij het ontbijt krijgen we college van de receptionist van het hotel over het openbaar vervoersysteem van San Francisco. De beste man weet perfect uit te leggen welke bus we moeten nemen om bij de juiste bezienswaardigheden te komen. Hij wijst ons ook op de webcam waarme we de Golden Gate Bridge in de gaten kunnen houden. In de ochtend is de brug namelijk meestal omgeven door mist en heeft het weinig zin om een kijkje te nemen.

Op advies van de receptionist nemen we bus 45 richting Golden Gate Park, waar we het Japanese Tea Garden bezoeken. Daarna nemen we bus 5 richting de California Cable Cars. Deze kabelwagen kost $7 per persoon, maar door de drukte vergeet de conducteur ons geld te innen. En dan zeggen wij natuurlijk ook niks :-)

We stappen uit bij China Town, wat eigenlijk één grote souvenirwinkel blijkt te zijn. Daar zijn we dus vrij snel klaar mee. Na een bakje koffie bij een, niet te vermijden, Starbucks lopen we nog wat rond om wat te winkelen. Daarna met lijn 30 terug naar het hotel, waar Luuk onder de wol kruipt met z'n Ipad. Hij heeft de dag overleeft op een paar druiven.

Voor het avondeten komen we terecht bij Mell's Diner op Lombard Street, niet ver van ons hotel. We zijn hier naartoe verwezen door een medewerker van de app store, nadat hij het total-loss over Quenten's iPhone had uitgesproken.

Mell's Diner is een typische Amerikaanse jaren '50 diner met jukebox waar je voor een kwartje een nummer mag uitzoeken. Er wordt gretig gebruik van gemaakt.

Morgen is weer een reisdag want we vertrekken richting Cambria, aan de kust.