19/7 - Zion National Park

19 juli 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag zijn we van Bryce Canyon naar Hurricane gereden, op zo'n twintig mijl van de ingang van Zion National Park. Dit was een rit van ongeveer 200 km (en niet 200 mijl, zoals ik gisteren schreef).

We verblijven de komende drie nachten in het Econolodge in Hurricane. Het was bij aankomst lastig om het motel te vinden omdat we op zoek waren naar het Travelodge, zoals aangegeven door het reisbureau. Na enig draaien en keren op de hoofdweg bleek het Travelodge haar naam te hebben veranderd in Econolodge. Luuk was zo vriendelijk om dit te spotten op het billboard aan de weg.

Na aankomst om ongeveer 13.00u hebben we eerst boodschappen gedaan bij Wallmart. Bij Wallmart kun je ook vers klaargemaakte etenswaren krijgen die blijkbaar afgeprijsd worden naarmate de tijd verstrijkt. Zo konden we twee heerlijke gegrilde kippetjes op de kop tikken voor 2 dollar en 64 cent per stuk. Kom daar maar eens om in Nederland.

Na het eten was het ieder voor zich. Quenten en Luuk gaan puberen op bed, terwijl Cindy, Thom en later ook Erwin lekker gaan zwemmen.

Erwin heeft langs de hoofdweg in Hurricane een caravan dealer gespot en had, omdat het niet ver van het motel leek, besloten om er naar toe te lopen. Het doel was om die grote Amerikaanse caravans en campers van dichtbij te bekijken. Na een tijdje gewandeld te hebben in de gillende hitte kwam hij er achter dat beter was geweest om de auto te pakken. De afstanden en temperaturen zijn hier verraderlijk.

Het bezoek aan de caravan dealer zelf was trouwens een teleurstelling. Er was niemand aanwezig en geen van de caravans was open om even binnen te kunnen kijken. Misschien later meer geluk.

Wat wij van het stadje Hurricane tot nu toe hebben gezien beperkt zich tot de hoofdweg (Main Street). Langs deze weg vindt je allerlei restaurants, motels, winkels en benzinestations. De volledige Amerikaanse schijf van vijf is aanwezig, McDonalds, Arby's, Wendy's, Taco Bell en Burger King, ze zijn er allemaal. Wij halen als avondeten pizza bij Domino's Pizza, ook voor Margo en Henk.

Morgen gaan we we naar het plaatsje Springdale, aan het begin van Zion. Van daarui nemen de onvermijdelijke shuttlebus het park in.