20/7 - Zion National Park

20 juli 2017 - Zion National Park, Utah, Verenigde Staten

Vandaag naar Zion Canyon. Vanwege de hitte overdag hebben we besloten om iets eerder van start te gaan. Voor vandaag en morgen wordt voorspeld dat het flink boven de 30 graden zal zijn. De hike naar Petrified Forest twee dagen geleden was eigenlijk te zwaar bij deze temperatuur.

De aanloop naar Zion is door het plaatsje Springdale, wat geheel lijkt te bestaan uit motels en lodges. Eerst nemen we een shuttlebus door Springdale naar de ingang van het park, daarna een andere shuttlebus die ons verder het park in brengt.

We hebben besloten om The Riverside Walk te gaan lopen, een vlakke wandeling van ongeveer 2 mijl langs de Virgin River. Hiervoor moeten we helemaal naar het einde van het park. De wandeling is vlak en, omdat we diep in de canyon zitten, ook relatief koel.

Op de terugweg besluiten we om naast de rivier een picknick te houden. De jongens grijpen hun kans en bouwen dammen en klauteren over de stenen. Erwin gaat met de jongens op klauterexpeditie.

Op de terugweg besluiten we naar St. George te rijden, een grotere stad in de buurt van Hurricane. Natuurlijk beginnen we met koffie van Starbucks. Daarna bij Levi outlet een paar broeken gescoord (ook voor Quenten!!). Daarna boodschappen bij Wallmart.

Eten doen we vanavond bij restaurant China Buffet te Hurricane, waar we met zeven personen eten voor $95 inclusief tip, wat neerkomt op $13,60 per persoon. En het was nog lekker ook!

Morgen gaan we nog een keer richting Zion om nog een andere wandeling te doen.

1. Thijs Mollers (HMC):
    21 juli 2017
    Hi Erwin en reisgenootjes

Wat een schitterende foto's zeg. Ziet er allemaal mooi en avontuurlijk uit. Heel veel plezier nog!

PS Erwin ik neem aan dat je die camper gelijk gekocht hebt?
  2. Cindy:
    25 juli 2017
    Nee, helaas. Wordt lastig meenemen in de koffer. Maar de manier waarop Amerikanen kamperen is zo gek nog niet als je het vergelijkt met Europeanen. En hun materiaal is een stuk robuuster. Leuk om een keer te zien.
  3. Cindy:
    25 juli 2017