Seaside, Oregon 2

6 augustus 2022 - Seaside, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag verblijven we nog in Seaside. We bezoeken Canon Beach, een nabijgelegen badplaats. Deze plaats is mooier dan Seaside, waar wij verblijven, maar ook een stuk duurder, dus vandaar. Het publiek dat door beide plaatsen wordt aangetrokken is ook zeer verschillend.

Hoewel natuurlijk heel anders qua bouw heeft Cannon Beach een klein beetje de vibe van Noordwijk of Wassenaar. Het strand en de zee zijn natuurlijk wel compleet anders dan we gewend zijn van Nederland. De Pacific is in Oregon ijs- en ijskoud dus je ziet helemaal niemand zwemmen. De mensen die het water in gaan hebben stuk voor stuk een surfpak aan.

Eenmaal op het strand lopen we een heel eind naar de Haystack, een grote rots net uit de kust waar veel vogels op broeden. Dat lopen is overigens geen straf, het strand is heel breed en vlak (natuurlijk) met een prachtige branding en helder water.

Margo heeft gelezen dat je bij Haystack, als het eb is, zeesterren kunt zien. Als we daar aankomen blijkt het volledige drooggevallen gebied tussen strand en Haystack afgezet te zijn omdat het kwetsbaar natuurgebied is. We mogen er nog wel naar kijken maar daar blijft het dan ook bij.

Toen we gisteren in Seaside aankwamen opperde Cindy voorzichtig dat we wel kunnen gaan whale watchen. De jongens antwoordden dat we hier voor het bekijken van walvissen niet op een boot hoeven te stappen. Daarvoor kunnen we ook gewoon over straat lopen.

Morgen vertrekken we alweer naar Coos Bay, een rit van ongeveer 215 mijl / 346 km.